Relaxace v domácím prostředí

12. 11. 2020

Jak si udržet zdravého ducha 

Příležitost pro nové zážitky

Vzhledem k aktuální situaci, která kolem nás již několik měsíců panuje, se většina z nás ocitla opětovně zavřená ve svých domovech pouze s minimálními možnostmi jakéhokoliv vyžití a zpestření. Je to samozřejmě těžká a složitá situace, ale je třeba se na to dívat pozitivně, protože na všem zlém je i spoustu dobrého. Například nyní máte dostatek času na své resty z minula, které již dlouhou dobu odkládáte. Máte delší dobu rozečtenou knihu? Rádi byste si pustili znovu své oblíbené filmy či se dokonce naučili něco nového? Přeci slogan „ učíme se celý život „ se neříká jen tak pro nic za nic a teď je pro to ideální příležitost. Níže v článku bychom Vám rádi doporučili některé z tipů, jak si během nouzového stavu zachovat zdravého ducha a především zůstat pozitivně naladěni.

Domací relax

Důležitá je pravidelnost

Každý den začínáme probuzením, které jde ruku v ruce s kvalitním spánkem, kdy se nedoporučuje ponocování či těžká jídla před spaním, které mají velký vliv na kvalitu našeho spaní a mohli by ho tak negativně ovlivnit. Po probuzení byste měli svůj den začít trochou pohybu či krátkým protažením, při kterém krásně uvolníte celé tělo a nastartujete svůj organismus. Pokud jste navíc otužilí, není nic lepšího než si hned po ránu do pokoje pustit ledově čerstvý vzduch, obzvláště v těchto měsících. Dalším ranním krokem, který byste určitě neměli přeskakovat je snídaně. Že je snídaně základ dne se neříká jen tak a to samé platí i o pitné kúře a co se především pije v lázních? Ano, správně, je to minerální voda. Je vhodné ji do svého jídelníčku zařadit i když zrovna nejste v lázních a je čistě jen na Vás zda zvolíte minerální vodu z lékárny či sáhnete například po Magnesii.

Domací relax

Pozitivní přístup je základ všeho

A v pohybu je dobré pokračovat i přes den, není totiž nic horšího než být celé dny zavřený doma a nic nedělat, to určitě nikomu neprospěje. Optimální mohou být krátké procházky po městském parku či v blízkosti Vašeho domova, přesně tak, jako kdybyste se procházeli po lázeňských kolonádách a přilehlých parcích. Určitě nesmíme zapomínat ani na sociální kontakt, který je v této době důležitější než kdy jindy. A pokud nám zrovna venku nepřeje počasí, tak si v klidu udělejte kávu či čaj a přečtěte si dobrou knihu. Nejen že si zpříjemníte čas, ale zároveň si cvičíte mozek, rozšiřujete slovní zásobu a dle titulu se třeba dozvíte i něco nového a rozšíříte si obzory. Nemusí jít samozřejmě jen o knihy, v této době kdy máme dostatek volného času se můžeme věnovat novým věcem, zkoušeli jste například namalovat obraz, něco hezké si ušít nebo uplést, co cizí jazyky? Pamatujte, že nikdy není pozdě.

Domací relax

Domácí lázeňská atmosféra

Věděli jste, že i přes zrušení lázeňských a wellness pobytů si můžete dopřát trochu té lázeňské atmosféry i v domácím prostředí? Ano, je tomu tak, i v domácích podmínkách lze příjemně relaxovat při relaxační koupeli. A co k tomu budete potřebovat? Vystačíte si pouze s Vaší vanou, teplou vodou s teplotou kolem 40 °C, kdy byste měli být maximálně ponořeni a samotný rituál byl měl trvat nanejvýš 20 až maximálně 30 minut. A pak je již jen a jen na Vás jaké přísady k zintenzivnění koupele zvolíte. Je možné vybírat z široké škály přísad, však mezi nejoblíbenější koupele patří bylinková, solná , aromatická s esenciálními oleji či dokonce rašelinová. Kvůli následné regeneraci doporučujeme provádět koupele před spaním, kdy má tělo dostatek času a myslet na pitný režim! Na závěr bychom rádi podotkli, že ať se již rozhodnete pro trávení Vašich dnů jakoukoliv formou, tak je dobré si vytvořit určitý režim a vyvarovat se zbytečných a negativních informací z médi. Pevně věříme, že se opět brzy shledáme v lázních!

Zpět

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace